פירות | צילום: leonori, שאטרסטוק

תזונה משפיעה על הרבה מאוד תחומים בבריאות הגוף והנפש. יש חשיבות רבה למה שאנחנו מכניסים לגוף, וגם באוצרות הטבע יש מרכיבים שהם בריאים יותר ובריאים פחות. פירות הם מבין ממתקי הטבע ששווה להוסיף לתפריט והנה כמה בריאים במיוחד.

תותים – עשירים בפלבנואידים – תרכובות טבעיות המצויות במאכלים מן הצומח. בנוסף לערכים הבריאים, ויטמינים ותוסף סידן, הם מסייעים לירידה במשקל. מחקר שפורסם ב-2016 ב – BMJ גילה כי הפלבנואידים האלה הם הרכיב המשפיע ביותר על ירידה במשקל. לתותים יש ערך קלורי נמוך – 32 קלוריות ל-100 גרם. גם תכולת הסיבים בפרי האדום גבוהה ועומדת על כ-4 גרם סיבים לכוס אחת.

פומלה וקלמנטינה – פומלה מכילה מגוון ויטמינים ומינרלים והיא בעיקר מקור מצוין לוויטמין C – נוגד חמצון עוצמתי שמחזק את מערכת החיסון ומסייע במניעת נזקים שנוצרים על ידי הרדיקלים החופשיים. פומלה אחת מכילה כ-6 גרם של סיבים תזונתיים – כרבע מהצריכת הסיבים המומלצת לנשים ביום, וכחמישית לגברים.

הכתבה פורסמה לראשונה במהדורת 'בחזית הבריאות' במייל. להרשמה:

כשני שלישים מהסיבים בפירות הדר הם מסיסים, ונקשרו במחקרים קודמים להורדת כולסטרול, שיפור במערכת העיכול, תחושת שובע וסיוע בוויסות רמות הגלוקוז בדם . לקלמנטינה ישנם ערכים זהים מאוד לפומלה.

אגסים מכילים נוגדי חמצון, ויטמין C ונחושת – כולם ויטמינים ומינרלים שידועים כמחזקים את המערכת החיסונית ומשכללים את יכולתו של הגוף להילחם בזיהומים פוטנציאליים. ויטמין C משפר גם את פעולתם של תאי הדם הלבנים ומסייע במניעת מחלות כמו הצטננות.

אגסים – מכילים כמות גדולה של סיבים תזונתיים, מסייעים בפינוי של חומצות מרה מהגוף, דבר שבתורו מוביל להפחתת רמות הכולסטרול. האגס מכיל גם אשלגן שמסייע בוויסות לחץ הדם ומפחית את העומס על המערכת הקרדיו-וסקולרית כולה . מחקר שנערך באוניברסיטת לואיזיאנה בשנת 2015 גילה שלאנשים שאוכלים אגסים בקביעות, סיכוי נמוך יותר לסבול מהשמנת יתר.

בננות – מכילות ויטמינים מקבוצת A, C ו-6 B, אשלגן, מגנזיום, חומצה פולית, נוגדי חמצון וגם ברזל, חלבונים, פחמימות, שומנים וסיבים. ידועות כמסייעות לתהליך העיכול, ולסילוק כימיקלים מזיקים מהכבד והכליות ושומר על בריאותה של מערכת העצבים בגוף.

קיווי – מחקר שפורסם בכתב העת British Journal of Nutrition מצא שאכילת קיווי יכולה להקל על תסמיני צינון ואף לקצר את משך המחלה בעיקר בשל תכולת ויטמין C גבוהה. הוא גם אחד הפירות העשירים ביותר בוויטמין E, שהוא נוגד חמצון חשוב שמסייע במניעת מחלות לב וכלי דם.

אולי יעניין אותך גם:

הכתבה פורסמה לראשונה במהדורת 'בחזית הבריאות' במייל. להרשמה:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

התחדשנו בעמוד פייסבוק

שידור חי: התפילה ההיסטורית להנצל מהקורונה

כל הגדולים במחרוזת אחת: סקולען!

אפרים מרקוביץ’ בקליפ בכורה: “על הנסים”

מה חיפש האורח הסיני בביתו של החפץ חיים?

כשהגאון מוילנא סירב לחשוף את שם הגנב

ההפקה שריגשה את מתפללי בית הכנסת

אהר’לה סאמט באלבום: אוירא דארץ ישראל

“יעדער זינגט”: דודי קנופלר עם להיט פורימי

“קיימו וקיבלו”: רולי דיקמן מפתיע באידיש

תורה פארשטאנד: גרשי אורי ושרוליק קלצקין

“וישמיענו”: משה קאליש בלחן חדש

ניגון לעלוב: החדש של סאמט, דסקל ומלכות

מעוניין לפרסם בסמארט-מגזין?

שלח לנו פרטים ונחזור אליך בשמחה!

תחזית מזג האוויר

סגירת תפריט

רגע לפני שאתה עוזב,

רצינו לעניין אותך ב-3 הכתבות החמות באתר

הרשם עכשיו ל'בחזית' לקבלת החדשות החמות ישירות למייל