עוד נקבע במחקר כי מחסור במינרל חיוני כמו ברזל עלול להשפיע לרעה על התפתחותם התקינה של הילדים, בשל העובדה שהוא פוגע באספקת החמצן מן הריאות למוח ולשאר האברים, ובכך גורם לירידה ביכולת הקוגניטיבית ובתפקוד המערכת החיסונית.

שיעור הילדים הסובלים מאנמיה בישראל מגיע לעשרה אחוזים – נתון הגבוה פי 3 בהשוואה לילדים בארצות מערביות אחרות. הסיבה העיקרית לכך היא צריכת הבשר בישראל, שהיא מהנמוכות ביותר בעולם, ובה נעוץ המקור לחסרים בברזל.
בקר הוא מרכיב חשוב בתזונת ילדים, בשל המינרלים החיוניים שהוא מכיל – ברזל, אבץ וויטמין B12 במינונים גבוהים פי שלושה ויותר מאלו שמכיל העוף, שהקהל הישראלי מרבה לצרוך כתחליף לבקר. הבשר הוא המקור הטוב ביותר למינרלים שהזכרנו, זאת בנוסף להיותו חלבון איכותי במיוחד.
תזונאים ממליצים לשלב את הבקר במקום מרכזי בתזונת פעוטות, ולשלב אותו בתפריט כבר מגיל שבעה חודשים – ביחד עם המרק הראשון, שכן זהו המקור הטוב ביותר לברזל זמין. התינוק מפיק תועלת משמעותית גם מהכמות הזעירה שהוא אוכל, הן בגלל הריכוז הגבוה של המינרלים במנת הבקר והן בגלל הספיגה האיכותית בגוף של המינרלים המגיעים מחלבון מן החי. חשוב לדעת כי מנה אחת של בשר בקר מכילה את כל הכמות היומית של ויטמין B12 ואבץ המומלצת לילדים, וכן 30 עד 40 אחוזים מכמות הברזל הדרושה להם – תלוי בגיל.
מומחי ‘נתח’ מציעים לגוון בצריכת חלקים שונים של הבקר, על מנת לספק לילד את כל החומרים הנדרשים לבניית גופו בצורה המושלמת, ומציינים את נתח 8 כחלק שאהוב במיוחד על הילדים בשל רכותו. ב’נתח’ מבהירים: ‘הבשר האיכותי של נתח העשוי מעגלים צעירים במיוחד, מכיל בקרבו את המינרלים והוויטמינים האיכותיים, כך שהוא מהווה מקור של בריאות לילדים ולכל המשפחה’.

 

כמו כן, במהלך השנים נטפלו לבקר תואנות שונות ומשונות, שגרמו לצרכנים הישראלים להעדיף את העוף מתוך מחשבה מוטעית כי בשר הבקר מזיק לבריאות. הבקר נדחה מעל שולחנם של שומרי המשקל בטענה שהוא גורם להשמנה.
מחקרים שונים שנערכו בשנים האחרונות מנפצים את המיתוסים השגויים, ומוכיחים כי הבקר מכיל ערכים תזונתיים בעלי חשיבות רבה לגוף האדם בריכוזים גבוהים במיוחד, ביחס לעוף ולמאכלים אחרים.
בהשוואה שנערכה בין כמות זהה של כתף 5 לעומת כרעיים לאחר הבישול, נמצא כי הבקר מכיל הרבה פחות שומן, קלוריות וכולסטרול. הנתונים מכריעים את הכף לטובת הבקר בצורה משמעותית: ב-100 גרם בקר לאחר הבישול נמצאו 4.8 אחוזי שומן, לעומת 14.1 אחוזים שנמצאו במשקל זהה של כרעי עוף – הפרש עצום של כמעט פי שלושה. קלוריות מכילים הכרעיים 194, מול 127 קלוריות בלבד בבקר, ובנושא הכולסטרול – שוב מנצח הבקר במספרים: 55 לעומת 82 בעוף.
נתחים שונים בבקר מכילים אחוזי שומן נמוכים במיוחד, ומומלץ לשלב אותם בתפריט השבועי. נתח 6, לדוגמא – אומרים מומחי הבישול של “נתח” – מצוין למנה עיקרית בריאה המרכזת בתוכה מגוון ויטמינים וברזל, ובהיותו דל בשומן – ניתן לצרוך אותו ללא חשש. זהו נתח סיבי הדורש בישול ארוך בנוזלים ובתוספות, כמו צלי הכתף. נתח 6 תופס מקום של כבוד בתפריט הקולינרי הישראלי, ולכן לא קשה למצוא מגוון רחב של מתכונים מעולים להכנתו. מומלץ להכין אותו כצלי וברוטב ביתי.

להזמנות השאירו פרטים ויחזרו אליכם

Facebook
Google+
WhatsApp
Email

כתיבת תגובה

הרשמו לניוזלטר

סגירת תפריט