במקום אינספור דיאטות, תשנו הרגלי תזונה | צילום: Minerva Studio, שאטרסטוק

אם מבחינת תזונה, הדור שלנו הוא סוג של ‘תינוק שנשבה’, חוטא שלא באשמתו, הרי שאת המודעות שהחלה להתעורר בנושא – אפשר להקביל לעולם התשובה הפורח • חוי לב, מדריכת תזונה, שפית בריאות למשפחה ומתכונאית בטור מיוחד

נשים רבות שרוצות להירשם לסדנאות שלי, מבררות: באיזו שיטה הדיאטה שאת מלמדת?

תוך כמה זמן אני ארזה? באיזו מהירות יורדים אצלך במשקל? התשובה שלי פשוטה: אין לי “שיטה” – יש לי גישה. אין אצלי קילוגרמים שיורדים ועולים – יש אצלי קילוגרמים שיורדים לאט ולתמיד. אני לא מתעסקת עם דיאטות, אלא מלמדת דרך חיים. את הגישה שלי אני מכנה “חכמת המטבח הבריא”, ואלו בדיוק המילים.

מכירות את האנשים שהם כל הזמן ב”מצב דיאטה”? נון סטופ? כאילו איפשהו בסביבות גיל 18 או 30 מישהו הצמיד להם חבילה, מזוודה מעצבנת שעכשיו הם חייבים, פשוט חייבים לסחוב איתם כל החיים? וזו חבילה נדבקת ומטרידה, שמזכירה שוב ושוב את קיומה לאורך כל היום.

מתלבשים? היא שם… אוכלים? היא מתייצבת. בקניות? היא מופיעה. יד ביד היא מלווה אותם לכל מקום ולא נותנת מנוחה לגוף וגם לא מנוחת הדעת.

המסלול לתזונה בריאה ונכונה מתחיל במפגש עם חוי לב, לתיאום פגישת ייעוץ השאירו פרטים:

האופציה היחידה להתפטר מהחבילה אחת ולתמיד, היא לעשות שינוי אמיתי באורח החיים. שינוי שהוא לא רק קוסמטי לזמן מוגבל, ולא רק למי שצריך לרזות, אלא שינוי עומק משמעותי ולכל המשפחה.

כי מדוע שהילדים שלנו יעברו את אותו תהליך מתיש ומתסכל – אם אפשר להרגיל אותם כבר מקטנות לתזונה נכונה? כשעושים את התהליך בצורה מתונה, הדרגתית ונעימה, בלי שינויים דרסטיים מדי, בלי שעות של עבודה ולחץ והפחדות ועם הרבה בטחון ואמונה – כל המשפחה מתחברת ונהנית.

בסדנאות ובקורסים שלי אני מתייחסת גם קצת לצד הפסיכולוגי. איך לשוחח עם הילדים על השינוי העומד להתבצע בבית? איך להביא להם את זה בטוב? ובמיוחד מי שמכירה את המתכונים שלי, יודעת כבר שאחד התחביבים הגדולים שלי הוא לקחת מנות גרועות, מנות שנחשבות לג’אנק מובהק – ולהפוך אותן לבריאות.

במקום להגיד לילדים: מהיום תשכחו מפיצות – בואו נכין להם פיצה בריאה! יש לי מתכון מדהים לפיצה שהבצק שלה עמוס בעדשים כתומות ואף אחד לא מרגיש. אני אוהבת להכין (ולאכול…) בורקסים בכל מיני מילויים, מכל מיני בצקים ספידיים כאלה שמכינים בצ’יק צ’ק.

עוד דוגמה טובה לאוכל שהוא ג’אנק והכנתי אותו בגרסה בריאה הוא מיונז. אני מכינה אותו על בסיס טופו, והוא יוצא מעולה, קרמי ועשיר! לעומת המיונז הקנוי זה משהו שאפילו אי אפשר להשוות. אמנם מבחינה קולינרית זה ממש אחד על אחד, אך מבחינה תזונתית המיונז הביתי עשיר בסידן ובחלבון מהטופו, ובעלות קלורית של בערך רבע ממיונז רגיל! כלומר אם בכף מיונז קנוי יש 90 קלוריות, במיונז הביתי שלי יש בערך 25!

אשמח לשתף אתכן ואף לענות על שאלות בנושא המטבח הבריא, חוי.

אולי יעניין אותך גם:

המסלול לתזונה בריאה ונכונה מתחיל במפגש עם חוי לב, לתיאום פגישת ייעוץ השאירו פרטים:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

התחדשנו בעמוד פייסבוק

“פתאום כולם נזכרו לטפל בבריאות שלכם!”

פודי’ז! תוספת ירק צבעונית וקופצנית

מאיר צורטקוב בהפקה חובקת עולם • צפו

לצפייה: קובי אריאלי מטריף את הרשת

מלחמות היהודים והבומרנג של ליברמן

פיגוע דריסה: 14 חיילים נפצעו, מתוכם 1 קשה

תורה פארשטאנד: גרשי אורי ושרוליק קלצקין

“וישמיענו”: משה קאליש בלחן חדש

ניגון לעלוב: החדש של סאמט, דסקל ומלכות

‘אילנא דחיי’ של הרב מרדכי בן דוד

הצצה ראשונה לאלבומו של שרולי ורדיגר

‘מלכות’ ודווידוביץ’ שרים לאדמו”ר מסאטמר

מעוניין לפרסם בסמארט-מגזין?

שלח לנו פרטים ונחזור אליך בשמחה!

תחזית מזג האוויר

סגירת תפריט

רגע לפני שאתה עוזב,

רצינו לעניין אותך ב-3 הכתבות החמות באתר

הרשם עכשיו ל'בחזית' לקבלת החדשות החמות ישירות למייל