רולי דיקמן החליט ליצור פרויקט נשיונאל ג’יאוגרפיק אישי ויצא אל ערבות הסוואנה באפריקה כדי לצלם קליפ מאחד המקומות הנמוכים בעולם – כי משם אפשר לעלות הכי גבוה •  ריקודי השבטים, מפגשים עם חיות שרואים בישראל רק בכלובים, ומפגש עם אנשים שלא יודעים מה זה קליפ, הולידו תוצאה מרתקת • צפו

הסוואנות של אפריקה ראו דבר או שניים בחייהם, אם כי מחזה סוריאליסטי שכולל בחור לבן, שומר תורה ומצוות המצטרף אליהם לריקודים בלילות מול מדורה, וגורם להם להפוך חלק מתסריט בקליפ שאולי לעולם לא יבינו מהו, הם טרם ראו וסביר להניח גם לא יראו עוד.

כזה הוא רולי דיקמן, וכאשר מדובר בקליפ שלו, הוא ינדוד גם לאפריקה – כי זה הכי מתאים לתסריט.

רולי, מכוכבי הזמר החסידי, כבר עשה פרויקטים גדולים ומטורפים בחייו, וצילום קליפ בטנזניה כלל לא הפחיד אותו. אולי האתגר גדול יותר מבחינת הפקה, אך לא אדם כמוהו יבהל מחצי שנת עבודה.

הקליפ החדש יוצא על הלהיט האחרון שלו, ”אתה מרים אותי תמיד”. הוא נכתב, הולחן ועובד על ידי הצמד אלי קליין ואיצי ברי, הגיע לכל מקום והקפיץ את שומעיו, אך את רולי זה לא סיפק. הוא רצה יותר. וכך ישב וחשב כיצד הוא מבטא את מהות השיר: אתה מרים אותי תמיד. ההחלטה נפלה על מדינת עולם שלישית – אפריקה, משם אפשר רק לעלות.

התסריט, אותו כתב עם הצלם בצלאל כהן, מעביר בצורה מוחשית את הדרמה של נפילה למקומות הנמוכים ביותר ומשם ההתרוממות. דווקא שם, באפריקה הרחוקה, אפופת שבטים נידחים, אוכלי בבונים מפחידים ואנשים שלא יודעים דבר על העולם המודרני, הצליח רולי לחבור באופן מופלא לראשי שבטים, למנהלי בתי ספר לילדים והתחבב על האפריקאים ששיתפו פעולה עד להשלמת הקליפ השונה והמיוחד.

הכתבה פורסמה לראשונה במהדורת 'בחזית המוזיקה' במייל. להרשמה:

עוזר דרוק, אמרגנו ומנהלו האישי של רולי דיקמן, מספר כי ההכנות לקליפ כללו, בין היתר, חצי שנה של עבודה מהארץ. ניסיונות תיאום עם אנשים באפריקה שעדיין חיים בתקופת טרום הטלפונים, תרגום, היכרות עם שבטים שונים במקומות מוזרים ואף מסוכנים, ורק לאחר יציאה עם צוות הצילום וההפקה, לשבוע ימי צילום בטנזניה. הצילומים החלו לפנות בוקר והסתיימו באישון ליל, כאשר ההפקה צריכה היתה לדאוג לכל הדרוש ליהודי במקום בו אין מוצר אחד כשר לרפואה. מזוודות רבות הגיעו מהארץ, לא רק עם ציוד מקצועי אלא עם אוכל, סידורי תפילה ועוד. “אפילו בית חב”ד אין שם”, מסביר רולי על המקום הנידח.

ההשקעה בהפקת הקליפ, ובהפקת עריכתו על ידי משרד הפרסום המצליח ‘בקטע אחר’, היא מעבר לסטנדרטים שאנחנו רגילים לראות כאן בארץ. הקליפ מבטא את האישיות של רולי שרץ עם טירוף החלומות המשוגעים שלו עד סוף העולם ולא עוצר בשום צורה. לכם רק נותר ליהנות מהתוצאה ולהצטרף לריקודים האפריקאים שהוא מפליא שם עם חבריו החדשים.

ואי אפשר שלא לחשוב על כך, שאם ראיתם את הקליפ “קולנו תשמע”, שצולם באושוויץ, את “כח הרצון” שצולם בגרמניה ואוסטריה וכו’ ואת “מרים אותי” שצולם, כאמור בטנזניה – אפריקה, לכו תדעו היכן יהיה הקליפ הבא!

בקרוב: מסע מרתק מאחורי הקלעים של הפקת הקליפ באפריקה – מוזמנים לעקוב.

קרדיטים: מילים ולחן: אלי קליין, עיבוד והפקה מוזיקלית, מיקס ומאסטרינג: אלי קליין & איצי ברי, גיטרות ובס: נחמן הלביץ, כלי נשיפה: רפי דווידוב, קולות: רולי דיקמן, הפצה דיגיטלית: סינגולד, צילום, צילום רחפן תסריט ובימוי: בצלאל כהן, במאי פוסט, עריכה, עיצוב גרפי, גריידינג, אפטר אפקט: בְּקֶּטַע אַחֵר, צלם הפקה וסטילס: קובי ווינמן, הפקה בפועל: הלן שלידר, גרמי הנסיך שלא החסיר פרט אחד. יח”צ: בחזית

אולי יעניין אותך גם:

הכתבה פורסמה לראשונה במהדורת 'בחזית המוזיקה' במייל. להרשמה:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

התחדשנו בעמוד פייסבוק

חובה צפייה! השלום זכר של כל ענקי הזמר

“אנא בכח”: ראש העיר בדואט עם פרחי הרא”ם

LIVE: תפילה היסטורית להנצל מהקורונה

מוישי רוזנברג מבקש: “וקבץ נדחינו”!

נוסטלג’יק! MBD, יידל ורדיגר ועמירן דביר

נגיף הקורונה: הקב”ה ציווה ונשמרתם

אהר’לה סאמט באלבום: אוירא דארץ ישראל

“יעדער זינגט”: דודי קנופלר עם להיט פורימי

“קיימו וקיבלו”: רולי דיקמן מפתיע באידיש

תורה פארשטאנד: גרשי אורי ושרוליק קלצקין

“וישמיענו”: משה קאליש בלחן חדש

ניגון לעלוב: החדש של סאמט, דסקל ומלכות

מעוניין לפרסם בסמארט-מגזין?

שלח לנו פרטים ונחזור אליך בשמחה!

תחזית מזג האוויר

סגירת תפריט

רגע לפני שאתה עוזב,

רצינו לעניין אותך ב-3 הכתבות החמות באתר

הרשם עכשיו ל'בחזית' לקבלת החדשות החמות ישירות למייל