עם כל הכבוד למיתוג, אתם חייבים גם למכור | צילום: V O R T E X, שאטרסטוק

“עסקים ואנשים” – טורו של מיכה שולם, יועץ עסקי בכיר ומאסטר במכירות

שבוע כלכלי סוער עובר עלינו עם המעבר לשנה הלועזית החדשה, ומעבר לתקציב ממשלתי של אחד חלקי שתיים עשרה, בגלל תקופת הבחירות.

עמותות, ארגונים, וגם חברות עסקיות שחלק מההכנסות שלהן מגיעות מתקציבים ממשלתיים (סבסוד משכורות ועוד) נכנסות לתקופת מיתון קשה שתיפתר רק לאחר כינונה של הממשלה הבאה, שזה במקרה הטוב בעוד 3-4 חודשים.

כפועל יוצא כל אותם מקבלי משכורות מהעמותות מטבע הדברים ייקנו פחות וחוזר חלילה. אז אם אתם שואלים אותי? השוק הבסיסי של העסקים הקטנים והבינוניים הולך לקראת תקופה לא קלה בכלל.

מה שאומר שאם אתם בעלי עסקים, זה הזמן לצמצם הוצאות, לא להכנס להשקעות גדולות, לתכנן היטב את פריסת התשלומים לספקים שלכם, ולחפש בנרות עוד ועוד אלטרנטיבות להכנסה, גם מליבת העסק וגם בדברים מקבילים או קשורים. כך שאם אחת מההכנסות תרד, יהיה לכם מאיפה להרוויח באופן אחר.

השבוע פנה אלי אברך ובפיו בקשה לעזור לו בדחיפות בעסק של אשתו. מפני ההקפדה שלי על צנעת הפרט לא אחשוף שום פרט מזהה, וכל מי שיחשוב שהוא יודע על מי אני מדבר, ייאלץ לעשות זאת על אחריותו בלבד.

הכתבה פורסמה לראשונה במהדורת 'בחזית הכלכלית' במייל. להרשמה:

אשתו, כך הוא מספר לי, הקימה עסק בעשר אצבעות. ממש מאפס. היא עצמאית ומייצרת מוצר כלשהו. לצערה, (ולצערו) המכירות “לא מי יודע מה” והם תקועים עם סטוק גדול ויקר והם לא מצליחים למכור אותו.

קבעתי איתם פגישה, וכשהגעתי, הם הציגו בפני רולאפ יפיפה שהתנוסס בכניסה לעסק.

– רואה את המיתוג החדש שלנו? שאל הבעל בעיניים נוצצות?

“באמת יפה” עניתי.

– אבל זה לא עובד! הוא המשיך בקול נכאים.

“לא עובד”, שאלתי? המיתוג לא עובד? מה מיתוג אמור לעבוד?

– אין מכירות! הוא ענה. המיתוג לא מביא מכירות. כמעט בכה.

אז נכון. הזוג גילה בדיעבד את הסוד הנורא שחבל שלא כולם יודעים.

מכירות מגיעות רק ממכירות. לא ממיתוג. לא מפרסום ולא מעיצוב פנים מדהים ויוקרתי. גם לא מכרטיסי ביקור עם לקה סלקטיבית וחיתוכי שטאנץ מפוצצים. וגם לא מפולדר שיש בו מקום לתמונות מתחלפות.

אם אתם רוצים למכור, אתם צריכים לקום ולעשות מכירות. רק ככה העסק שלכם יזוז קדימה.

נכון (אני שומע אתכם צועקים עד כאן…) מיתוג / פרסום / פולדר / כרטיס ביקור (השלם את החסר) יכולים במידת מה לסייע למכירות או אפילו במקרים מסוימים להגדיל אותם, אבל בשום אופן הם לא מחליפים או מהווים כלי בסיס למכירות בעסק! נקודה.

וכל מי שחושב/ת שיהיה מי שיחליף אותו בעבודה הזו, עדיף לו שיסגור עכשיו את העסק שלו ולא יתלה את חוסר ההצלחה שלו בתק”ן גורמים חיצוניים.

אולי יעניין אותך גם:

הכתבה פורסמה לראשונה במהדורת 'בחזית הכלכלית' במייל. להרשמה:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

התחדשנו בעמוד פייסבוק

חובה צפייה! השלום זכר של כל ענקי הזמר

“אנא בכח”: ראש העיר בדואט עם פרחי הרא”ם

LIVE: תפילה היסטורית להנצל מהקורונה

מוישי רוזנברג מבקש: “וקבץ נדחינו”!

נוסטלג’יק! MBD, יידל ורדיגר ועמירן דביר

נגיף הקורונה: הקב”ה ציווה ונשמרתם

אהר’לה סאמט באלבום: אוירא דארץ ישראל

“יעדער זינגט”: דודי קנופלר עם להיט פורימי

“קיימו וקיבלו”: רולי דיקמן מפתיע באידיש

תורה פארשטאנד: גרשי אורי ושרוליק קלצקין

“וישמיענו”: משה קאליש בלחן חדש

ניגון לעלוב: החדש של סאמט, דסקל ומלכות

מעוניין לפרסם בסמארט-מגזין?

שלח לנו פרטים ונחזור אליך בשמחה!

תחזית מזג האוויר

סגירת תפריט

רגע לפני שאתה עוזב,

רצינו לעניין אותך ב-3 הכתבות החמות באתר

הרשם עכשיו ל'בחזית' לקבלת החדשות החמות ישירות למייל