“עסקים ואנשים” – טורו של מיכה שולם, יועץ עסקי בכיר ומאסטר במכירות

“עסקים ואנשים” – טורו של מיכה שולם, יועץ עסקי בכיר ומאסטר במכירות
והנה, אנחנו נפגשים שוב בטור השבועי, לאחר תפילות ראש השנה, ובעיצומו של צום גדליה.
בחודש תשרי, בו חלים רוב החגים, אנו, כבעלי עסקים נדרשים לתשומת לב כפולה ומכופלת על מנת לעבור את החודש עם כמה שפחות נזקים. לאורך השנים שעברו התרגלתי להעביר ללקוחות שלי העתק מ”לוח שנה עברי לועזי” (ניתן למצוא בגוגל חינמיים ומצויינים) תוך בקשה לדגשים הבאים:
♦ סנכרנו בין פנקס הצ’קים שלכם, או תאריך פירעון כרטיס האשראי שלכם עם חגי ישראל. אם התאריכים נופלים בחול המועד או ממש בערב חג, בזמן שיהיה לכם קשה להפקיד את הפדיון או לטפל בנכיונות הצ’קים של הלקוחות שלכם, פנו עוד היום לבנק והסדירו מסגרת לימים הבעייתים. אין כמעט בנק שלא ייתן לכם פתרון פיננסי למספר ימים או לשבועות מספר, בתנאי שתגיעו מראש עם לוח שנה, והסבר ברור למה יורד כסף ומתי אתם אמורים להפקיד אותו.
♦ את אותו מודל סנכרון, בצעו גם מול המלאי שלכם. שימו לב שישנם מעט מאוד ימי חול “רגילים” בין החגים השנה, ואם אתם תלויים במלאי שיש לו פג תוקף, שבו עם עצמכם או עם היועץ שלכם והכינו רשימה מסודרת לשבועיים הקרובים.
♦ מיותר לציין שאת אותו מודל סנכרון עליכם לקיים עם הלקוחות שלכם. שלחתם שנה טובה מצויירת? מברוק! הקפידו לשלוח ולהפיץ כבר עכשיו את לוח הזמנים שבהם אתם עומדים לרשות הלקוחות שלכם למרות החגים, ולא פחות חשוב, מתי לא תתנו שירות בשום אופן. כלקוח, הדבר האחרון שאני רוצה לחוות זה להגיע ולעמוד מול דלת סגורה או טלפון ללא מענה.
♦ בעידן הדיגיטלי המתקדם רווי מערכות ה-CRM והאוטומציה, הופתעו לא מעט בעלי עסקים חרדים לגלות כי לקוחותיהם הקבועים קיבלו מהם את החשבונית החודשית בעיצומו של ראש השנה, שחל השנה בראשון לחודש הלועזי. על כן חשוב מתמיד לעדכן את מערכות האוטומציה למיניהן ולהשביתן בחגים החלים בימי חול. באותה מידה, אל תשכחו להגדיר מחדש את תדירות המודעות ואת ימי הצגתן בפלטפורמות הפרסום של גוגל ופייסבוק.
♦ כמוזכר לעיל, תעשו לעצמכם וללקוחות שלכם טובה, ותסתנכרנו גם מול הספקים שלכם. לעולם אל תבטיחו משלוח ללקוח, אם אתם לא יודעים בוודאות שחברת המשלוחים שאתם עובדים איתה נותנים שירות בימים טרופים אלה… אל תבנו על אספקה סדירה של מלאי מהמרלוג”ים השונים (“תבואי ביום רביעי, אני תמיד מקבלת סחורה בימי שלישי….”) אלא אם כן ישבתם עם מנהל מוסמך וקיבלתם ממנו את הלו”ז המדוייק של העבודה והשירותים.
♦ לסיום: אל תשכחו את הפרסום שלכם. הזמנתם חבילה חודשית שבה כל שבוע יש מודעה? יש סיכוי סביר שחלק מהמודעות לא רלוונטיות או יראו אור בזמנים שאתם סגורים (או סוגרים באותו יום…..) התאימו את הפרסום למועדי ההופעה בפועל (גם עיתונים ומקומונים משנים את ימי הסגירה / יציאה לאור / הפצה!!) ו/או בטלו מודעות בימים לא מתאימים.רק ככה תוכלו לעבור את החודש הזה עם מינימום נזק, ומקסימום רווח.
סמארט מגזין הוא מגזין עצמאי שפעילותו החלה בשנת 2017. המגזין נוסד במטרה לספק ולהפיץ את המידע הנוגע לכל תחומי העניין החמים בישראל ותוצריו לקהל החרדי. המגזין גיבש בעולם לראשונה את קהילת הסמארט בישראל ועומד כיום בחוד החנית של הקהילה.