“עסקים ואנשים” – טורו של מיכה שולם, יועץ עסקי בכיר ומאסטר במכירות

והנה, אנחנו נפגשים שוב בטור השבועי, לאחר תפילות ראש השנה, ובעיצומו של צום גדליה.

בחודש תשרי, בו חלים רוב החגים, אנו, כבעלי עסקים נדרשים לתשומת לב כפולה ומכופלת על מנת לעבור את החודש עם כמה שפחות נזקים. לאורך השנים שעברו התרגלתי להעביר ללקוחות שלי העתק מ”לוח שנה עברי לועזי” (ניתן למצוא בגוגל חינמיים ומצויינים) תוך בקשה לדגשים הבאים:

♦ סנכרנו בין פנקס הצ’קים שלכם, או תאריך פירעון כרטיס האשראי שלכם עם חגי ישראל. אם התאריכים נופלים בחול המועד או ממש בערב חג, בזמן שיהיה לכם קשה להפקיד את הפדיון או לטפל בנכיונות הצ’קים של הלקוחות שלכם, פנו עוד היום לבנק והסדירו מסגרת לימים הבעייתים. אין כמעט בנק שלא ייתן לכם פתרון פיננסי למספר ימים או לשבועות מספר, בתנאי שתגיעו מראש עם לוח שנה, והסבר ברור למה יורד כסף ומתי אתם אמורים להפקיד אותו.

♦ את אותו מודל סנכרון, בצעו גם מול המלאי שלכם. שימו לב שישנם מעט מאוד ימי חול “רגילים” בין החגים השנה, ואם אתם תלויים במלאי שיש לו פג תוקף, שבו עם עצמכם או עם היועץ שלכם והכינו רשימה מסודרת לשבועיים הקרובים.

♦ מיותר לציין שאת אותו מודל סנכרון עליכם לקיים עם הלקוחות שלכם. שלחתם שנה טובה מצויירת? מברוק! הקפידו לשלוח ולהפיץ כבר עכשיו את לוח הזמנים שבהם אתם עומדים לרשות הלקוחות שלכם למרות החגים, ולא פחות חשוב, מתי לא תתנו שירות בשום אופן. כלקוח, הדבר האחרון שאני רוצה לחוות זה להגיע ולעמוד מול דלת סגורה או טלפון ללא מענה.

♦ בעידן הדיגיטלי המתקדם רווי מערכות ה-CRM והאוטומציה, הופתעו לא מעט בעלי עסקים חרדים לגלות כי לקוחותיהם הקבועים קיבלו מהם את החשבונית החודשית בעיצומו של ראש השנה, שחל השנה בראשון לחודש הלועזי. על כן חשוב מתמיד לעדכן את מערכות האוטומציה למיניהן ולהשביתן בחגים החלים בימי חול. באותה מידה, אל תשכחו להגדיר מחדש את תדירות המודעות ואת ימי הצגתן בפלטפורמות הפרסום של גוגל ופייסבוק.

♦ כמוזכר לעיל, תעשו לעצמכם וללקוחות שלכם טובה, ותסתנכרנו גם מול הספקים שלכם. לעולם אל תבטיחו משלוח ללקוח, אם אתם לא יודעים בוודאות שחברת המשלוחים שאתם עובדים איתה נותנים שירות בימים טרופים אלה… אל תבנו על אספקה סדירה של מלאי מהמרלוג”ים השונים (“תבואי ביום רביעי, אני תמיד מקבלת סחורה בימי שלישי….”) אלא אם כן ישבתם עם מנהל מוסמך וקיבלתם ממנו את הלו”ז המדוייק של העבודה והשירותים.

♦ לסיום: אל תשכחו את הפרסום שלכם. הזמנתם חבילה חודשית שבה כל שבוע יש מודעה? יש סיכוי סביר שחלק מהמודעות לא רלוונטיות או יראו אור בזמנים שאתם סגורים (או סוגרים באותו יום…..) התאימו את הפרסום למועדי ההופעה בפועל (גם עיתונים ומקומונים משנים את ימי הסגירה / יציאה לאור / הפצה!!) ו/או בטלו מודעות בימים לא מתאימים.רק ככה תוכלו לעבור את החודש הזה עם מינימום נזק, ומקסימום רווח.

אולי יעניין אותך גם:

הכתבה פורסמה לראשונה במהדורת 'בחזית הכלכלית' במייל. להרשמה:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

התחדשנו בעמוד פייסבוק

פודי’ז! פרק 3 – מתן אברהמס, בישול ארוך

הפרקליטות והמשטרה איבדו כל רסן?

כתבה מביתו של מרן עם בנו הרב משה יוסף

6 שנים למרן: צבי חקק בראיון רצוף געגועים

הפרשנים: גנץ ייפרד מלפיד?

חדש: צפו בפינה הפוליטית של רונן כץ

לקראת מופע ההשקה: הצצה לאלבום “פיני”

מאיר’ל מיין קינד: שמוליק לונגר ויואלי קליין

יענקי ברוין זועק בסינגל חדש – “ורוח קודשך”

סנונית ראשונה מתוך האלבום ‘The Best’

טסים לאומן? דודי קנופלר עם רמיקס מיוחד

“יש מי שמחכה”! משה פלד וישי לפידות בדואט

מעוניין לפרסם בסמארט-מגזין?

שלח לנו פרטים ונחזור אליך בשמחה!

תחזית מזג האוויר

משה פלד

אברומי, אכזבת – אבל לטובה

מיכה שולם

מוטרדים אם תוקם ממשלה או שנלך לבחירות?

שיפי חריטן

מר חשוון בפעמיים כי טוב – תעשו לי סדר

סגירת תפריט

רגע לפני שאתה עוזב,

רצינו לעניין אותך ב-3 הכתבות החמות באתר

הרשם עכשיו ל'בחזית' לקבלת החדשות החמות ישירות למייל