תשכחו מאימוני כושר מפרכים, מרעב או מספירת קלוריות, הדרך היחידה לצאת ממעגל הדיאטות וההשמנה אחת ולתמיד היא באמצעות בניית שגרת תזונה נכונה.

רובנו יודעים מה משמין, מה בריא ואולי גם מה צריך לעשות כדי להרזות, אלה שבפועל לרובנו הידע הזה ממש לא עוזר. זו מסקנת מומחים רבים בעולם וגם אנשי ה"שביל החדש"- אימון וליווי אישי לבניית שגרת תזונה נכונה מותאמת אישית.

המודעות להשמנה כיום רבה, אנחנו מוצפים בהרבה מידע וחשופים למאות מוצרי דלי קלוריות, מופחתי סוכר, דלי שומן ועוד- ועם זאת שיעור ההשמנה רק הולך ועולה. ברור שלא שם נמצא הפתרון, לא יעזור לנו עוד מוצר דיאטטי, עוד מחקר חדש או עוד הצעה מה נכון לאכול ומה לא. הבעיה ממש לא שם. עודף משקל הוא התנהלות תזונתית לא נכונה שחזרה על עצמה לאורך זמן והפכה להרגל. גם אם נעשה מאמץ כדי לרדת במשקל (ולא חשוב באיזה אופן), במוקדם או במאוחר נתעייף, ואז נחזור להרגלים הקודמים וגם למשקל הקודם (ובדרך כלל עם בונוס).

רוצים לדעת עוד על תכנית הדיאטה האחרונה שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

להרגלים האלה קוראים "שביל". לאנשים שאנחנו פוגשים עם עודף משקל, באופן גורף וללא יוצא מן הכלל, יש "שביל' (הרגלים) שמוביל לעודף משקל. "כמעט כולם רוצים לפתור את התוצאה (עודף המשקל) בעזרת דיאטה, ולא חושבים לפתור את הגורם,שזה למעשה – השביל שהוביל לעודף המשקל. התוצאה, לצערינו, ברורה מראש – הם מתאכזבים "שוב ושוב".

כשאנחנו בדיאטה אנחנו מפעילים את כוח הרצון, אבל בשלב מסוים כוח הרצון יתעייף ואז נעבור למצב של "אני לא בדיאטה", וכש"אני לא בדיאטה" אז אני "משחרר" עד הדיאטה הבאה. כל סבב כזה עולה לנו בכמה קילוגרמים שנשארים איתנו, וגם בלא מעט אכזבה ותסכול. אבל הבעיה החמורה יותר היא שבסבב הבא יהיה לנו קשה יותר לרזות וקל יותר להעלות שוב במשקל.

איך שוברים את המעגל הזה?

כדי שנרד במשקל – וגם נשמור עליו – חייבים להתרחש שני דברים:

1. לבנות שגרת תזונה

כלומר למקם ארוחות בשעות קבועות ולהרגיל את עצמנו לאכול רק בזמן הארוחות. לבנות הרגל לוקח זמן, אבל לאחר שמטמיעים אותו, זה הופך לקל ונוח.

2. ליצור איזון תזונתי

עיקרי הקושי בירידה במשקל הוא להפחית את צריכת הקלוריות בלי להחסיר ערכים תזונתיים הכרחיים שיגרמו לחשקים ולאיבוד שריר. הפתרון לכך הוא להבין את עקרון "הדלי". דמיינו דלי שצריך למלא אותו בכל יום. זוהי האכילה היומית שלנו. יש לנו שלושה מרכיבים שאתם עלינו למלא את הדלי (מרכיבי המזון): אבנים גדולות (מרכיבי המזון שצריך במנות קטנות יותר) וחול (מרכיבים שלא כדאי להכניס לגוף). אם נמלא את הדלי קודם כל באבנים הגדולות, יהיה המון מקום לאבנים הקטנות ולחול.

אנחנו נרגיש את זה בצורת חשקים ורעב בלתי נשלט והתוצאה ברורה. לכן יש לבנות סדר יום תזונתי קבוע המותאם לאורח החיים שיבטיח שלא יהיה בו הרבה מקום לאבנים הקטנות ולחול, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים בתוכנית הליווי "השביל החדש".

אולי יעניין אותך גם:

רוצים לדעת עוד על תכנית הדיאטה האחרונה שלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

התחדשנו בעמוד פייסבוק

מעוניין לפרסם בסמארט-מגזין?

שלח לנו פרטים ונחזור אליך בשמחה!

מתבישים לחייך?

אתם חייבים לקרוא
את זה!

מתביישים לחייך?
אתם חייבים לקרוא את זה!

רגע לפני שאתם עוזבים,

רצינו לעניין אותך ב-3 הכתבות החמות באתר

הרשמו עכשיו ל'סמארט מגזין' לקבלת החדשות החמות ישירות למייל