עסקים ואנשים // טורו השבועי של היועץ העסקי מיכה שולם ב'בחזית הכלכלית'

טוב… אם חשבתי ששברתי שיא בתגובות הקוראים, הגיע הטור על המיתוג וכמעט גרם לקריסה של תיבת המייל.

כמה וכמה פרסומאיות (וחלק מהבעלים שלהן) יצאו חוצץ נגד הקביעה שלי בשבוע שעבר והתגובות נעו בין זעם על עצם הניפוץ של מיתוס המיתוג הקדוש לתגובות מדהימות של בעלי עסקים שהתוודו במייל שמעולם לא עשו מיתוג ומציעים להם למתג את עצמם מחדש, ורוצים להתייעץ איתי אם זה כדאי ונחוץ.

לא אלאה אתכם קוראים יקרים כי בס"ד עצומה הצלחתי (בעבודת נמלים) לענות לכולם, כל אחד על פי מעלתו, דעתו וגישתו. דבר דבור על אופניו. אך נקודה אחת אני רוצה להעמיק בנדון. בהרצאות שלי על אומנות המכירה אני שואל לפעמים את התלמידים/ות מה ההבדל בין מוצר ממותג, לבין מוצר לא ממותג.

תמיד, אבל תמיד, יקפצו כמה ויגידו שההבדל הוא במחיר. עוד כמה יגידו שיהיה הבדל באיכות (ותמיד יהיו את אלה שיהסו אותם בחמת זעם ויגידו שמוצר ממותג הוא לא בהכרח יותר טוב…) ותמיד לאחר מכן אשאל שוב "מה ההבדל במוצר עצמו, לא במחיר, ולא בטיב?". ואז תמיד יש שקט.

הכתבה פורסמה לראשונה במהדורת 'בחזית הכלכלית' במייל. להרשמה:

התשובה היא – מוצר ממותג, המיתוג יהיה מהצד החיצוני. ומוצר לא ממותג, הלוגו או המיתוג, יהיה בצד הפנימי. כי מי שמוציא אלפי ₪ על אותו מוצר (עט, סוודר, מעיל תיק או משקפיים) בגלל ה"מותג", חייב שהמיתוג יהיה בחוץ וכווווולם יראו אותו. כי אם לא יראו שהוא חכם ועשיר ויפה וצעיר ושהוא "מבין" ורכש מותג, אין לו שום סיבה בעולם לבזבז הון על כלום.

זו הוכחה שמותג יכול לגרום לאנשים להוציא יותר כסף. אני האחרון שיתכחש לזה. אבל זה עובד לפלח מאוד מסויים ולמותגים מאוד מאוד חזקים. אני ואתם, בעלי עסקים קטנים ובינוניים, יהיה קשה לנו מאוד לייצר מותג כזה, שיגרום לאחרים לשלוף בעיוורון את הארנק ולהוציא פי כמה וכמה מהמחיר האמיתי של המוצר או השירות רק בגלל המותג.

וחזרנו לנקודת ההתחלה: שמיתוג בלבד לא יעזור לעסק שלכם כלום, ולאחר תפילה מעומק הלב על הצלחת העסק ועל הבאת הלקוחות הטובים והמשלמים, נצטרך לשנס מותניים ולצאת לעשות מכירות. ושאף אחד לא יבלבל לכם את המוח.

אולי יעניין אותך גם:

הכתבה פורסמה לראשונה במהדורת 'בחזית הכלכלית' במייל. להרשמה:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

התחדשנו בעמוד פייסבוק

מעוניין לפרסם בסמארט-מגזין?

שלח לנו פרטים ונחזור אליך בשמחה!

מתבישים לחייך?

אתם חייבים לקרוא
את זה!

מתביישים לחייך?
אתם חייבים לקרוא את זה!

רגע לפני שאתם עוזבים,

רצינו לעניין אותך ב-3 הכתבות החמות באתר

הרשמו עכשיו ל'סמארט מגזין' לקבלת החדשות החמות ישירות למייל